مقایسه لوله pvc و لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

مقایسه لوله pvc و لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

داشتن یک سازه گلخانه قوی، اولین گام در راه‌اندازی یک گلخانه است. امروزه سازه گلخانه‌ها را با استفاده از مصالح گوناگونی مانند: چوب، لوله و پروفیل گالوانیزه ، PVC، آلومینیوم و … می‌سازند اما باید به این نکته توجه داشت که هر یک از این مصالح مزایا و معایب خاص خود را دارند. گلخانه‌داران برای ساخت یک گلخانه مستحکم و بادوام باید نسبت به مصالح گوناگونی که در ساخت سازه گلخانه از آن‌ها استفاده می‌شود مطلع باشند تا بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. در میان این مصالح گوناگون، استفاده از لوله گالوانیزه و لوله PVC، بسیار رایج است. اما کدام یک از این دو نوع لوله گلخانه مناسب‌تر است. در این مقاله قصد داریم تا با مقایسه لوله pvc و لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه، مزایا و معایب هرکدام را شرح دهیم تا برای انتخاب مناسب‌ترین نوع سازه راحت‌تر تصمیم‌گیری نمایید.

انواع سازه‌های گلخانه‌ای از نظر مصالح

سازه‌های گلخانه‌ای را با استفاده از مصالح مختلفی می‌سازند. بر همین اساس می‌توان سازه‌های گلخانه‌ها را دسته‌بندی کرد که دسته‌بندی سازه‌ها به این شکل است:

  • سازه چوبی
  • سازه آلومینیومی
  • سازه گالوانیزه
  • سازه PVC

همانطور که گفتیم سازه‌های گلخانه‌ای که با PVC و لوله گالوانیزه ساخته‌ می‌شوند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

مقایسه لوله pvc و لوله گالوانیزه

سازه PVC

لوله‌های پلیمری PVC، یکی از لوله‌های پرکاربرد به منظور ساخت سازه گلخانه هستند. اما با این حال این دسته از لوله‌ها دارای نقاط ضعف و قدرت متعددی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد متعددی اسشاره نمود.

مزایای لوله‌های PVC برای سازه گلخانه

  1. لوله‌های پی وی سی قیمت پایینی دارند و سازه‌های ساخته شده از این دسته از لوله‌ها به مراتب ارزان‌تر از بقیه هستند.
  2. این لوله‌ها به سبب تولیدشدن از پلیمر، از وزن سبکی نیز برخوردار هستند.
  3. وزن سبک این لوله‌ها باعث سهولت حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های مربوط به آن نیز شده است.

معایب لوله‌های PVC برای سازه گلخانه

  1. یکی از معایب بزرگ این لوله‌ها، آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر نور خورشید است. این لوله‌ها با قرارگیری در معرض آفتاب، به مرور زمان کیفیت و کارایی خود را از دست می‌دهند.
  2. در گلخانه‌هایی با متراژ بالا امکان استفاده از این لوله‌ها به دلیل مقاومت پایین وجود ندارد.

سازه گالوانیزه

در ادامه مقایسه لوله pvc و لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه باید اشاره کنیم که در کنار لوله‌های PVC، یکی دیگر از پرکاربردترین انواع لوله‌های مورد استفاده به منظور ساخت سازه، لوله گلخانه ای گالوانیزه است. سازه‌هایی که با استفاده از این لوله‌ها ساخته می‌شوند نکات مثبت و منفی مختلفی دارند. لوله‌های گالوانیزه، در واقع لوله‌های فولادی هستند که تحت فرآیند گالوانیزاسیون قرار گرفته‌اند. درنتیجه این فرآیند، یک لایه از فلز روی، بر روی لوله‌ها قرار می‌گیرد که موجب افزایش مقاومت آن‌ها در برابر زنگ‌زدن می‌شود. قبل از بررسی نکات مثبت و منفی سازه‌های ساخته شده از لوله گالوانیزه، باید به این نکته اشاره کنیم که این دسته از لوله‌ها، بر اساس شیوه تولید به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  • گالوانیزه گرم
  • گالوانیزه سرد

همچنین در یک دسته‌بندی دیگر، لوله‌های گالوانیزه را بر اساس سایز دسته‌بندی می‌کنند. این سایزبندی شامل لوله‌هایی با سایزهای 25، 32، 42، 50 و 60 میلیمتری است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب لوله‌های گالوانیزه در ساخت سازه گلخانه خواهیم پرداخت.

مقایسه لوله pvc و لوله گالوانیزه برای گلخانه

مقایسه لوله pvc و لوله گالوانیزه | مزایای لوله‌های گالوانیزه برای سازه گلخانه چیست؟

  1. پوشش گالوانیزه شکل گرفته، موجب افزایش دوام و مقاومت لوله‌ها در برابر زنگ‌زدن می‌شود.
  2. وجود اتصالات گوناگون باعث شده تا نصب لوله‌ها برای تشکیل سازه آسان باشد.
  3. مقاومت بالای این لوله‌ها در برابر نور خورشید و عدم آسیب بر اساس قرارگرفتن در برابر آفتاب یکی دیگر از مزایای استفاده از لوله‌های گالوانیزه است.
  4. لوله‌های گالوانیزه در برابر ضربات احتمالی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.
  5. عدم نیاز به قطعات قاب‌بندی یکی دیگر از مزیت‌های این دسته از لوله‌ها است که باعث کاهش سایه‌های ایجاد شده در گلخانه می‌شوند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا نکات ارزشمندی در رابطه با مقایسه لوله pvc و لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه بیان کنیم. همانطور که مطالعه فرمودید، سازه‌ گلخانه‌ها با استفاده از مصالح گوناگونی صورت می‌گیرد که از میان تمام آن‌ها، سازه‌های گالوانیزه و PVC، محبوبیت بالاتری نسبت به دیگر انواع سازه در اختیار دارند. در کنار این موضوع، باید به این نکته اشاره نمود که هر یک از سازه‌هایی که با استفاده از لوله‌های PVC و گالوانیزه ساخته می‌شوند؛ معایب و مزایای مختص به خود را دارند.

سپند لوله قزوین، بهترین تولیدکننده لوله و پروفیل گالوانیزه

شرکت سپند لوله قزوین، یکی از برترین و بهترین تولیدکنندگان لوله و پروفیل گالوانیزه در کسور است. این شرکت همواره در تلاش بوده تا محصولاتی باکیفیت را به مشتریان عرضه کند. کیفیت بالای تولیدات سپند لوله قزوین، به دلیل بهره‌ردن این شرکت از خط تولیدی با بروزترین تجهیزات و دستگاه‌ها است. گفتنی است که تمامی تجهیزات و دستگاه‌های تولید لوله و پروفیل مجموعه سپند قزوین ساخت کشور انگلستان هستند. مشتریان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت و همچنین خرید محصولات شرکت سپند لوله قزوین با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل نمایند.

آخرین مقالات :

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله سیاه
بلاگ
اقای قربانی

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله سیاه چیست؟

امروزه لوله‌های گالوانیزه میان اکثر مردم شناخته‌ شده‌اند و افراد زیادی در صنایع مختلف از این لوله‌ها استفاده می‌کنند. اما این استفاده گسترده باعث شده

سایز لوله گالوانیزه
بلاگ
اقای قربانی

جدول سایز، ضخامت و قطر لوله گالوانیزه

امروزه استفاده از لوله‌های گالوانیزه به بیشترین میزان خود رسیده است. این دسته از لوله‌ها به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی چون ضدزنگی، مقاومت در برابر

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین
بلاگ
اقای قربانی

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین چیست؟

لوله گالوانیزه یکی از پرکاربردترین انواع لوله بوده که از طریق روی‌اندود فلز فولاد تولید می‌شود. این دسته از لوله‌ها به دو روش گرم و

کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع
بلاگ
اقای قربانی

کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف چیست؟

امروزه استفاده از پروفیل‌های گالوانیزه در صنعت ساختمان گسترش چشمگیری را تجربه کرده است. این دسته از پروفیل‌ها به دلیل دارابودن مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد
بلاگ
اقای قربانی

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم چیست؟

لوله‌های از جنس فولاد، از جمله لوله‌های پر اهمیت و کاربردی در انواع صنایع هستند. لوله‌های فولادی در انواع مختلف و در سایزهای متنوع تولید

درباره ما

شرکت نورد لوله و پروفیل سپندقزوین در شهرک صنعتی لیا جدید در سال 1385تاسیس گردیده و تمامی دستگاه ها و خط تولید این مجموعه همگی ساخت کشور انگلستان میباشندکه با توجه به دارا بودن کادری مجرب در واحد کنترل و کیفیت , همواره مرغوبیت کالا را تضمین می نماید. هدف شرکت با در نظر داشتن استانداردهای روز دنیا , کیفیت در بحث لوله و پروفیل های گالوانیزه در سطح ملی و منطقه بوده , که همین امر باعث شده که همواره پیشرو در این صنعت باشد.

دسترسی سریع

راه های ارتباطی

قزوین کیلونتر14 جاده بویین زهرا , شهرک صنعتی لیا , خیابان کاوشگران , فاز 2 , روبروی کیفیت 3
دفتر مرکزی                                  دفتر کارخانه
02833453481-4                     02833454896-8

پست الکترونیکی :

info[at]sepandqazvin[dot]com

شبکه های اجتماعی :

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سپند قزوین می باشد