ویژگی ھا و مزایای پروفیل گلخانه ای شامل چه مواردی هستند؟

ویژگی های پروفیل گالوانیزه

ویژگی ھا و مزایای پروفیل گلخانه ای شامل چه مواردی هستند؟

پروفیل گلخانه‌ ای یکی از پرکاربردترین انواع فلزات است که از آن به منظور ساخت اسکلت گلخانه‌ها استفاده می‌شود. این دسته از پروفیل‌ها که به پروفیل گالوانیزه نیز شناخته می‌شوند به دلیل ویژگی‌ها و مزایایی که دارند، مورد استفاده گسترده‌ای قرار گرفته‌اند. استفاده گسترده از این دسته از پروفیل‌ها باعث شده تا افرادی که قصد تهیه و خرید آن‌ها را دارند، علاقه داشته باشند تا نسبت به ویژگی ھا و مزایای پروفیل گلخانه ای اطلاعاتی را کسب کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا با اشاره به ویژگی‌های پروفیل گلخانه‌ای، در رابطه با مزایایی که استفاده از این دسته پروفیل‌ها به همراه دارند؛ نکاتی را مطرح نماییم.

مزایای پروفیل گلخانه ای

ویژگی ھا و مزایای پروفیل گلخانه ای

همانطور که گفتیم، ویژگی ها و مزایای پروفیل گلخانه‌ای، عمده‌ترین دلیل استفاده از این دسته پروفیل‌ها هستند. برای ذکر ویژگی‌‌ها و مزایای این دسته از پروفیل‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و دوام بالا

پروفیل گالوانیزه یا گلخانه‌ای، در طی مراحل تولید تحت فرآیند گالوانیزاسیون قرار گرفته و روی فلز با روی پوشانده شده است. بر اساس این شیوه تولید، فلز گاوانیزه شده، در برابر زنگ‌زدگی بسیار مقاوم می‌شود و طول عمر آن نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

  • نظم بالا

سازه‌ای که با استفاده از پروفیل گلخانه‌ای شکل می‌گیرد بسیار منظم است و تمامی قطعات مانند یک پازل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این نظم باعث می‌شود تا حتی بخش‌بندی گلخانه نیز با سهولت بالایی همراه باشد.

  • سرعت بالای اجرا

در صورتی که نقشه سازه از پیش تهیه شده باشد؛ اجرای آن به زمان بسیار کمی نیاز خواهد داشت. به صورت کلی به دلیل سهولت نصب پروفیل گلخانه‌ای به همراه اتصالات مربوطه، سرعت اجرای آن‌ نیز بالا می‌رود.

  • اشغال فضای کم

در گلخانه‌ها تابش نور طبیعی خورشید بسیار حائز اهمیت است. از این رو به سازه‌ای نیاز بوده که در وهله اول از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار باشد و در وهله دوم، بتوان با اشغال کمترین فضا، پایه مستحکمی برای قرار گیری پلاستیک یا سقف و بدنه مخصوص گلخانه را فراهم کند. پروفیل گلخانه‌ای، به دلیل استحکام قابل‌توجه و اشغال فضای کم، بهترین گزینه برای استفاده به عنوان سازه گلخانه به شمار می‌رود.

  • امکان گسترش فضای گلخانه

یکی از مشکلات گلخانه‌های بتنی و چوبی، عدم امکان گسترش آن‌ها از نظر ارتفاع یا طول گلخانه است. گاهاً پیش می‌آید که فرد گلخانه‌دار قصد دارد تا گلخانه خود را بزرگ‌تر کن. در این شرایط یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی ھا و مزایای پروفیل گلخانه ای به کمک افراد می‌آید و آن امکان باز و بسته‌کردن راحت اتصالات و پروفیل‌ها و گسترش گلخانه است. به این نکته توجه کنید که استفاده از پروفیل گلخانه‌ای برای هر نوع گلخانه با هر ارتفاعی ممکن است. پس اگر قصد ساخت یک گلخانه با ارتفاع زیاد را در سر می‌پرورانید، بدانید که پروفیل گلخانه‌ای پاسخگوی نیاز شما است.

  • امکان جمعاوری و نصب در محل جدید

در کنار گسترش گلخانه، یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای پروفیل گلخانه‌ای، سهولت در جمعاوری و نصب سازه‌های ساخته شده از این پروفیل‌ها در محلی جدید است. گلخانه‌داران در صورت جابه‌جایی می‌توانند به راحتی سازه خود را جمع و در محلی دیگر راه‌اندازی کنند.

ویژگی های پروفیل گالوانیزه

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، ویژگی ھا و مزایای پروفیل گلخانه ای اصلی‌ترین دلیل استفاده گسترده از این پروفیل‌ها برای ساخت سازه گلخانه‌ها هستند. اما این مزایا و ویژگی‌ها شامل چه مواردی می‌شوند؟ به طور کلی مزایای پروفیل‌های گلخانه‌ای را اینگونه عنوان نمودیم:

مقاومت بالا در برابر رطوبت و دوام بالا

  • نظم بالا
  • سرعت بالای اجرا
  • اشغال فضای کم
  • امکان گسترش فضای گلخانه 
  • امکان جمعاوری و نصب در محل جدید 

در کنار این موارد، حتی می‌توان مقرون به صرفه‌بودن پروفیل گالوانیزه را یکی دیگر از مزایای این دسته از پروفیل‌ها دانست.

سپند لوله قزوین، یکی از برترین تولیدکنندگان پروفیل و لوله گالوانیزه

سپند لوله قزوین، یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده پروفیل و لوله گالوانیزه در ایران است. این شرکت، خط تولیدی متشکل از دستگاه‌های بروز و تماماً خارجی را دارا بوده که این دستگاه‌ها تولید کشور انگلستان هستند. شرکت سپند لوله قزوین، همواره در تلاش بوده تا محصولاتی با کیفیت درجه یک را به مشتریان محترم عرضه نماید. برای کسب اطلاع از قیمت محصولات این شرکت، می‌توانید با کارشناسان فروش سپند لوله قزوین تماس حاصل نمایید.

آخرین مقالات :

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله سیاه
بلاگ
اقای قربانی

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله سیاه چیست؟

امروزه لوله‌های گالوانیزه میان اکثر مردم شناخته‌ شده‌اند و افراد زیادی در صنایع مختلف از این لوله‌ها استفاده می‌کنند. اما این استفاده گسترده باعث شده

سایز لوله گالوانیزه
بلاگ
اقای قربانی

جدول سایز، ضخامت و قطر لوله گالوانیزه

امروزه استفاده از لوله‌های گالوانیزه به بیشترین میزان خود رسیده است. این دسته از لوله‌ها به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی چون ضدزنگی، مقاومت در برابر

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین
بلاگ
اقای قربانی

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین چیست؟

لوله گالوانیزه یکی از پرکاربردترین انواع لوله بوده که از طریق روی‌اندود فلز فولاد تولید می‌شود. این دسته از لوله‌ها به دو روش گرم و

کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع
بلاگ
اقای قربانی

کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف چیست؟

امروزه استفاده از پروفیل‌های گالوانیزه در صنعت ساختمان گسترش چشمگیری را تجربه کرده است. این دسته از پروفیل‌ها به دلیل دارابودن مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد
بلاگ
اقای قربانی

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم چیست؟

لوله‌های از جنس فولاد، از جمله لوله‌های پر اهمیت و کاربردی در انواع صنایع هستند. لوله‌های فولادی در انواع مختلف و در سایزهای متنوع تولید

درباره ما

شرکت نورد لوله و پروفیل سپندقزوین در شهرک صنعتی لیا جدید در سال 1385تاسیس گردیده و تمامی دستگاه ها و خط تولید این مجموعه همگی ساخت کشور انگلستان میباشندکه با توجه به دارا بودن کادری مجرب در واحد کنترل و کیفیت , همواره مرغوبیت کالا را تضمین می نماید. هدف شرکت با در نظر داشتن استانداردهای روز دنیا , کیفیت در بحث لوله و پروفیل های گالوانیزه در سطح ملی و منطقه بوده , که همین امر باعث شده که همواره پیشرو در این صنعت باشد.

دسترسی سریع

راه های ارتباطی

قزوین کیلونتر14 جاده بویین زهرا , شهرک صنعتی لیا , خیابان کاوشگران , فاز 2 , روبروی کیفیت 3
دفتر مرکزی                                  دفتر کارخانه
02833453481-4                     02833454896-8

پست الکترونیکی :

info[at]sepandqazvin[dot]com

شبکه های اجتماعی :

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سپند قزوین می باشد