کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف چیست؟

کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع

کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف چیست؟

امروزه استفاده از پروفیل‌های گالوانیزه در صنعت ساختمان گسترش چشمگیری را تجربه کرده است. این دسته از پروفیل‌ها به دلیل دارابودن مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد نسبت به دیگر انواع پروفیل، از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. پروفیل گالوانیزه در واقع، مقطع فولادی است که تحت فرایند گاوانیزاسیون قرار گرفته است. فرایند گالوانیزاسیون، باعث شکل‌گیری یک لایه از فلز روی بر روی فلز مادر می‌شود. این کار از زنگ‌زدن فلز مادر جلوگیری کرده و موجب افزایش مقاومت آن می‌شود. به طور کلی گالوانیزه‌کردن فلزات به روش‌های متنوعی صورت می‌گیرد که هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند. به طور کلی انواع پروفیل گالوانیزه، از نظر کاربرد نیز در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم تا به کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف بپردازیم.

کاربرد پروفیل گالوانیزه

پروفیل گالوانیزه چه مزایایی دارد؟

همانطور که اشاره نمودیم دلیل استفاده گسترده از پروفیل گالوانیزه را می‌توان نشأت‌گرفته از مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دسته از پروفیل‌ها دانست. به طور کلی برای اشاره به مزایای پروفیل گالوانیزه می‌توان این موارد را عنوان نمود:

  • قابلیت استفاده در محیط‌های باز و بسته
  • سهولت در بازرسی برای بررسی نقص‌های به وجود آمده
  • طول عمر بالا
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی، سایش و ضربات مکانیکی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ‌زدگی
  • صفه‌جویی در وقت و هزینه با استفاده از این محصول به دلیل عدم نیاز با رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی سطح
  • تقویم فلز مادر (فولاد) به وسیله فرایند گالوانیزاسیون که افزایش مقاومت و دوام پروفیل را به همراه دارد

پروفیل گالوانیزه یکی از انواع پرکاربرد پروفیل است که به سبب مزایا و ویژگی‌هایی که دارد؛ در صنایع مختلفی (به خصوص ساختمان سازی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروفیل‌ها در برابر ضربه، زنگ‌زدگی، سایش و … مقاوم هستند و طول عمر قابل‌توجهی دارند.

کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف

در بخش‌های قبلی در رابطه با چیستی و مزایای پروفیل گالوانیزه نکاتی را بیان نمودیم و گفتیم که همین مزایا و ویژگی‌ها هستند که موجب استفاده گسترده از این دسته از پروفیل‌ها شده‌اند. به طور کلی برای مشاهده کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف، می‌توان در صنایعی نظیر مخابرات، ساختمان، کشاورزی و باغداری و خودرو جست‌وجو کرد. در ادامه کاربرد این پروفیل‌ها در صنایع ذکر شده را بررسی می‌کنیم.

صنعت مخابرات

در صنعت مخابرات به دلیل حساسیت بالایی که در رابطه با تأمین سلامت تجهیزات وجود دارد از پروفیل‌های گالوانیزه به شکل وسیع استفاده می‌شود. پروفیل‌های گالوانیزه به سبب مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی از خود نشان داده‌اند، یکی از بهترین انواع پروفیل برای ساخت تجهیزات مربوط به صنعت مخابرات به شمر می‌روند. برای نمونه کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنعت مخابرات می‌توان به مواردی چون ساخت جعبه‌ی تجهیزات و سیم‌های تلفن اشاره نمود.

کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف

صنعت ساختمان

در صنعت ساختمان و ساخت و ساز، پروفیل گالوانیزه کاربرد‌های متنوعی دارد. چهارچوب در و پنجره، مهار کانال‌ها، قطعات ساختمانی، ساخت سینی کابل، المان استحکام‌بخش درب و پنجره PVC و UPVC تنها برخی از کاربردهای پروفیل گالوانیزه در صنعت ساختمان هستند. از کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنعت ساختمان همچنین می‌توان به استفاده برای سازه‌ها در قسمت‌های مختلف ساختمان و همچنین استفاده برای نرده و راه‌پله اشاره نمود.

صنعت خودرو

در صنعت خودرو، استفاده از ورق‌های فولادی رواج بسیار گسترده‌ای دارد. پروفیل گالوانیزه نیز به سبب ویژگی‌هایی که به سبب روی‌اندودشدن، به دست آورده‌اند، در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل گالوانیزه از فولاد زیباتر و همچنین در برابر رطوبت مقاوم و به عبارتی ضدزنگ است.

صنعت کشاورزی و باغداری

در صنعت باغداری و کشاورزی و به‌خصوص گلخانه‌داری، استفاده از پروفیل گالوانیزه رواج دارد. استفاده از این نوع پروفیل به دلیلی استحکام بالا، امکان ساخت سازه با هر ارتفاع، کاهش سایه‌های ناشی از سازه و دوام بالا در برابر رطوبت بسیار رایج است. پروفیل گالوانیزه، با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، بهترین گزینه برای ساخت سازه گلخانه به شمار می‌رود. در صورت علاقه در رابطه با این موضوع، می‌توانید مقاله  مقایسه لوله PVC و لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه را مطالعه کنید. در مقاله ذکر شده به صورت کامل دلایل به‌صرفه‌بودن استفاده از پروفیل و لوله گالوانیزه در ساخت سازه گلخانه بررسی شده‌اند.

پروفیل گالوانیزه در صنایع

دیگر کاربردهای پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف

از دیگر کاربردهای این دسته از پروفیل‌ها می‌توان به موارد مختلفی اشاره نمود:

  • سبک‌سازی سازه
  • ساخت قطعات ظریف فلزی مورد استفاده در پزشکی و دندان‌پزشکی
  • ساخت لوازم خانگی
  • استفاده در صنعت پل‌سازی و راه‌سازی
  • ساخت دیوار، پارتیشن و سقف کاذب
  • تقویت استحکام و عمر ساختمان‌ها

پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلفی از جمله صنعت مخابرات، صنعت ساختمان و صنعت خودرو کاربرد دارد. پروفیل گالوانیزه در صنعت مخابرات به دلیل اهمیت جلوگیری از آسیب‌دیدن تجهیزات، در صنعت ساختمان به دلیل مقاومت و طول عمر بالا، در صنعت خوردو به دلیل اهمیت دوام و مقاومت در برابر رطوبت و در صنعت کشاورزی و باغداری به دلیل مناسب‌بودن برای استفاده در ساخت سازه گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله ذکر نمودیم، پروفیل گالوانیزه به دلیل مزایا و ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد که از جمله این صنایع می‌توان به صنایع مخابرات، ساختمان، کشاورزی و باغداری و خودرو اشاره نمود. پروفیل گالوانیزه علاوه بر کاربرد گسترده در تمامی این صنایع، کاربردهای دیگری مانند ساخت تجهیزات پزشکی، ساخت وسایل خانه، سبک‌سازی سازه‌ها و … را نیز دارا است.

شرکت نورد لوله و پروفیل سپند قزوین

شرکت نورد لوله و پروفیل سپند قزوین، یکی از برترین تولیدکنندگان لوله و پروفیل گالوانیزه در ایران است. این شرکت با تکیه بر علم روز و با استفاده از خط تولیدی مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات ساخت کشور انگلستان، همواره در تلاش بوده تا محصولاتی با بالاترین کیفیت را به بازار عرضه نماید. این شرکت در تمامی سال‌های فعالیت خود توانسته است رضایت حداکثری مشتریان خود را با تولید محصولات باکیفیت و درجه یک به دست آورد.

آخرین مقالات :

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله سیاه
بلاگ
اقای قربانی

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله سیاه چیست؟

امروزه لوله‌های گالوانیزه میان اکثر مردم شناخته‌ شده‌اند و افراد زیادی در صنایع مختلف از این لوله‌ها استفاده می‌کنند. اما این استفاده گسترده باعث شده

سایز لوله گالوانیزه
بلاگ
اقای قربانی

جدول سایز، ضخامت و قطر لوله گالوانیزه

امروزه استفاده از لوله‌های گالوانیزه به بیشترین میزان خود رسیده است. این دسته از لوله‌ها به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی چون ضدزنگی، مقاومت در برابر

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین
بلاگ
اقای قربانی

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین چیست؟

لوله گالوانیزه یکی از پرکاربردترین انواع لوله بوده که از طریق روی‌اندود فلز فولاد تولید می‌شود. این دسته از لوله‌ها به دو روش گرم و

کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع
بلاگ
اقای قربانی

کاربرد پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف چیست؟

امروزه استفاده از پروفیل‌های گالوانیزه در صنعت ساختمان گسترش چشمگیری را تجربه کرده است. این دسته از پروفیل‌ها به دلیل دارابودن مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد
بلاگ
اقای قربانی

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم چیست؟

لوله‌های از جنس فولاد، از جمله لوله‌های پر اهمیت و کاربردی در انواع صنایع هستند. لوله‌های فولادی در انواع مختلف و در سایزهای متنوع تولید

درباره ما

شرکت نورد لوله و پروفیل سپندقزوین در شهرک صنعتی لیا جدید در سال 1385تاسیس گردیده و تمامی دستگاه ها و خط تولید این مجموعه همگی ساخت کشور انگلستان میباشندکه با توجه به دارا بودن کادری مجرب در واحد کنترل و کیفیت , همواره مرغوبیت کالا را تضمین می نماید. هدف شرکت با در نظر داشتن استانداردهای روز دنیا , کیفیت در بحث لوله و پروفیل های گالوانیزه در سطح ملی و منطقه بوده , که همین امر باعث شده که همواره پیشرو در این صنعت باشد.

دسترسی سریع

راه های ارتباطی

قزوین کیلونتر14 جاده بویین زهرا , شهرک صنعتی لیا , خیابان کاوشگران , فاز 2 , روبروی کیفیت 3
دفتر مرکزی                                  دفتر کارخانه
02833453481-4                     02833454896-8

پست الکترونیکی :

info[at]sepandqazvin[dot]com

شبکه های اجتماعی :

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سپند قزوین می باشد